Tuesday, 23 October 2012

Orientalisk dans

Idag var jag på orientalisk dans med min mamma igen. Det var väldigt roligt. Vi kom fram till att jag var mycket med högersidad än min mor eftersom alla vickningar på vänstersidan är mycket svåra för mig. Om man amputerade mitt högra ben skulle det alltså vara slutet på en lovande fotbollskarriär.

För den som behöver påminnas så ser orientalisk dans ut såhär.


Det är med andra ord jättesvårt. Det ser ju enkelt ut men det är alltså ganska precisa rörelser som skall till. Enligt vår lärare är det den första dansen. Man hade trott att den första dansen var något mindre komplicerat, som dansen de hade till "(Is This the way to) Amarillo?" för några år sedan, den lärde man sig ju snabbt. Eller bunny hoppet, till och med jag kan bunny hoppa, borde inte det ha varit världens första dans?


Det säger sig själv att saker börjar som okomplicerade och blir mer komplicerade ju längre tiden går, men tydligen inte.

Förra veckan rullade läraren upp tröjan för att bättre illustrera en viss rörelse (kamelgången). Först förstod jag inte riktigt varför, och sedan förstod jag inte riktigt varför hon alls brydde sig om att ha tröja. Hennes mage såg ut som müslireklamerna, om min mage sett ut så hade jag aldrig haft tröja på mig. 

No comments:

Post a Comment

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.