Sunday, 7 October 2012

Nu är jag tillbaka

Det var mycket som var trevligt och mycket som var jobbigt. Mest skall jag fira återföreningen med min egen säng, eftersom jag var tvungen att sova i svågerns säng.

Svågern är väl helt okej, men han är en man närmare sina fyrtio som har enorma problem med eksem och vaxiga öron och som inte är känd för sin strålande hygien, vilket gör att jag inte direkt jublade när jag fick reda på att det var svågerns säng som fanns att utnyttja. Inte helt oväntat är han ensamstående (underligt vore det annars, då han ju fortfarande bor hemma) och har då mängder med pengar att slösa på en stor tv och förstklassig DVD-spelare och dator, vilket också gjorde det obehagligt att använda madrassen.
Lyckligtvis har svågern inte bara en säng utan två, den ena ovanpå den andra - alltså våningssängen ifrån sin barndom, då han delade rum med min man - så jag och min man kunde sova i samma rum utan att frestas att göra något äckligt. Vilken tur. Annars hade man ju gått igång på tanken av svågern där i sängen som man själv låg i, blicken på skärmen och den fnasiga armen i arbete. Med att byta kanal.

Å andra sidan var bröllopet mycket trevligt. Ceremonin var klockan 13, så vid 14 var vi på restaurangen och började med champagnen. Jag själv - som inte har druckit vidare mycket de sista åren pga plötslig ålderdom orsakad av graviditet - var en av de två som var tidigt inbjudna ifrån vän-sidan; den andre gästen som kom tidigt var min man. Alla andra vänner ankom klockan 18, vilket innebar att jag i fem timmar satt ensam med gamla rasistiska tanter och stadgade mig med champagnekir. Min man tog en bild av mig, men den blev inte bra. Så blandad kompott.

No comments:

Post a Comment

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.