Wednesday, 17 October 2012

Jag var oemotståndlig hela tiden

Sofias vänner är olyckligt kära och det påverkar deras liv negativt, vilket får mig att fundera över när jag senast var olyckligt kär. Det var kanske 12 år sedan (jag var tvungen att provräkna med kalkylator eftersom det verkade alldeles för länge - det stämmer). Jag blev ihop med min första pojkvän när jag var 15 år gammal och sedan dess har jag inte haft en enda olycklig förälskelse då jag gått runt i mer än ett par dagar och pirrat om någon jag inte kunde få. Visst har jag haft små crushes på folk jag inte blivit ihop med, men på det stora hela har jag faktiskt inte varit olyckligt förälskad sedan barndomen.

Det var som tusan.

Vad kan detta innebära? Jag har haft kanske sex killar som bekänt olyckliga förälskelser åt mitt håll sedan jag var 20 (Daniel, Brendan, James, Fintan, dansken på jobbet, en annan på jobbet - var är de alla nu?). Det blir en mottagen olycklig förälskelse om året sedan jag blev en riktig människa. Jag ligger plus.

Jag känner mig stärkt av den här upptäckten. Hela mitt liv i Sverige har jag känt att jag är mindre älskvärd än genomsnittet på grund av mitt okonventionella utseende (osymetriskt trollansikte och Zornkullakropp), men egentligen har jag varit en kaffefläckig gudinna. Jag ligger sex förälsker före. Eller också är jag så känslomässigt amputerad att jag inte ens orkar sukta längre.

Det är nästan så man borde börja knulla runt nej förlåt så omoget men monogami är aldrig enkelt även om man älskar varandra dejta igen, för att jämna ut oddsen.

4 comments:

  1. Jeg har samme erfaring. Eller mangler samme erfaring, skal man måske sige. Dog har jeg "kun" modtaget 5, tror jeg, og jeg er vist desuden et år ældre end dig, så du vinder også over mig ;-) Jeg bliver i øvrigt mest bare ked af det - men selvfølgelig også smigret - hver gang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag antar lite omodernt att alla dina mottagna förälsker också varit män. Är män mer benägna att bli olyckligt förälskade?

      Delete
  2. Af de 5, jeg har modtaget efter jeg blev 20, er alle mænd. Men da jeg var 19, tror jeg faktisk, at min veninde måske var forelsket i mig. Hun var i hvert fald meget insisterende på at kyssende og at sove i ske og mente, at ingen mand var god nok til mig... Men måske bliver mænd det oftere? Eller også bekendtgør de det bare oftere?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kom på att jag var olyckligt kär när jag var nitton, så hela grejen med att jag inte varit olyckligt kär sedan barndomen föll platt. Det var lögn alltsammans. Så du vinner per default. Vilken härlig start på helgen för din del!

      Delete

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.