Friday, 26 October 2012

Franco Nero

Jag har precis tittat på THE FIFTH CORD, en giallo med Franco Nero. Franco Nero är ungefär som George Hilton, men med mer skådespeleri - Nero klämmer in allt skådespeleri han har i varje scen vilket alltid gör det intressant att titta på. Dessutom är han ju en fröjd för ögat skönhetsmässigt.


Vad hände med den här typen av vackra, vackra män? Mina tre favoriter i skönhet är så som följer, givetvis utan bestämd ordning:

1. Stephen Forsythe. Här i den fantastiska filmen A HATCHET FOR THE HONEYMOON av Mario Bava, i en scen som blev nästan direkt översatt i den nyare AMERICAN PSYCHO från år 2000.

Stephen Forsythe


2. George Hilton. Åh, George Hilton, jag glömmer aldrig första gången jag såg honom - det var i THE STRANGE VICE OF MRS WARDH där han spelade med Ivan Rassimov. Vilken dröm.

http://1.bp.blogspot.com/-6E9AoLzSP0s/Ta3bfLuTqYI/AAAAAAAADKU/7fbHvRd5yec/s1600/Strange+Vice+Ivan+et+George.jpg
Ivan Rassimov till vänster, Hilton till höger.
 3. Ivan Rassimov. Åh, Ivan Rassimov. Han har många bra filmer i bältet, men min favorit kan vara den härligt politiskt inkorrekt betitlade SPASMO från 1974. Bara trailern får mig att klappa i händerna som en liten flicka. Möjligen min favorittrailer. Får mig alltid på gott humör.
(Roligt fakta: Ivan Rassimovs syster spelade det våldtagna fnasket som Lee Van Cleef slår ner i THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY.)

4. Franco Nero. Jag har tyckt om Franco Nero i varje film jag sett honom i, vilket inte har varit så värst många. Jag hittade Franco genom filmen DJANGO, eller snarare genom DJANGO's soundtrack, då jag totalt snöade in på huvudlåten under kanske ett år innan jag såg filmen.



Jag skulle betala dyra pengar för att ha fått älska med Ivan Rassimov och George Hilton back in the day. Vilka människor. Varför är inte skådespelare sådär vackra längre? Ge oss heterosexuella damer och homosexuella män och bisexuella personer lite ögongodis. Jag vägrar att acceptera att George Clooney är speciellt attraktiv, det är bara som tidningarna hittat på. Ja, jag vet att många finner honom attraktiv, men jag anar att folk skulle finna min man attraktiv om man haft honom som hjälten i massa hollywoodfilmer och tv-serier och framställt honom som en attraktiv man. Inte för att förminska folks attraktion, givetvis - bara att ställa hans påstådda attraktionskraft i perspektiv.

No comments:

Post a Comment

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.