Tuesday, 23 October 2012

Bokstavligen

För att spinna vidare på mitt språksnobberi - min man har börjat följa trenden att säga "literally" till literally allt mycket, och det är verkligen vansinnigt irriterande. En vanlig konversation kan gå till så här:

Jag: "Would you give me a wet wipe to wipe off your son's bum?"
Maken: "Oh, wow. He's literally full of shit!"
Jag: "No, he's not. He used to be quite full of shit, now the shit is smeared over his buttocks. And he's trying to crawl off the changing table, would you help me keep him on the table while I wipe him off?"
Maken: "He's literally putting his ass on the line!"
Jag: "No, he's not literally putting his ass on the line, he's literally trying to crawl off the changing table. What the fuck, Maken?"
Maken: "Well, he is kinda putting his ass on the line..."
Jag: "He had his ass near the edge of the changing table. This is not literally. And your puns are terrible, because they don't work either as a description of what actually happened or as a pun. Your making no sense at all, and our son's buttocks are covered with poo. You're full of shit."
Maken: "Bitch."

Åh, han kommer att bli så arg när han ser att jag skrivit om honom och hur dum han är. Det blir han bokstavligen varje gång, utom ibland.

2 comments:

  1. lol... skrev ett inlägg för några år sedan om hur jag ska börja säga "obviously" istället för literally eftersom det är precis lika logiskt.

    http://sophedeluxe.devote.se/blogs/3188556/dagens-fundering-under-en-kopp-te-och-smaakakor.htm

    ReplyDelete
    Replies
    1. För kanske sex år sedan jobbade jag som säljare för graverade kontorsprodukter bredvid en holländare som ibland sålde till engelsktalande marknader. Han sade "actually" så ofta att jag än idag inte kan använda ordet. Det är sant. Varje samtal tog kanske 3 minuter, och ordet användes säkert 20 gånger varje samtal.

      "Hello, this is Geoffrey from Blah Company. I'm actually calling you today for a very interesting offer, do you have a moment? That is excellent, actually very excellent. Actually, we have a very special offer where we can offer you the same order as last time, actually the exact same order, but for an actually much lower price, it's actually a very good deal. I can actually take the order now over the phone if you actually agree to it now, I don't actually need anything but to complete a recording where you actually agree to the order. That is wonderful, it's actually very easy, actually it's the easiest way to do business I actually think."

      Jag överdriver inte. Jag blev totalt sinnessjuk efter några dagar. Men inte lika sinnessjuk som Geoffrey som bajsade med dörren öppen till toaletten bredvid köket när man satt och åt frukost och dylikt. Huuuuu.

      Delete

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.