Friday, 26 October 2012

Användarnamnet

Tänk om man skulle bli storbloggare då? Så kanske mitt bloggprojekt att bli drömbloggerskan Karin kunde gå av stapeln, det värsta som kunde hände vore väl att jag skulle tvinga mig att börja borsta håret flera gånger i veckan och kanske dammsuga ibland, och det kan man väl leva med. Så kunde jag/Karin sitta på inspirationsprogram och bara skratta med glada, vita tänder och vara smart och intressant. Det hade väl smakat?

Underbara Claras bloggskola del två säger att man inte skall ha soffan under ett fönster (då känns rummet instängt eftersom "då hindras energiflödet") och att man skall ta många fina bilder. Ni som minns mina bilder vet att de inte är fina. Jag har heller inget intresse av att göra dem finare, och därför kommer detta inte att hända. Vi har en skruttig gammal kamera och min man är kanske världens sämsta fotograf (de flesta bilder är med typ 90% bakgrund och ett huvud som sticker upp) och därför finns noll fina bilder av mig.

En bild av mig i Amsterdam, tagen av min man.
Underbara Claras bloggskola del ett har massvis med tips som allesammans kräver engagemang, t.ex. att välja tema för sin blogg, odla sin egen stil och skriva om saker som engagerar. Säkerligen bra tips, men får mig att fundera över huruvida jag faktiskt är storbloggsmaterial. Jag kanske skulle vara med i Svenska Hollywoodfruar nästa säsong istället. Det måste ju vara mindre arbete i att flytta till LA, växa en meter, gå ner kanske 15 kg i vikt, gifta mig rikt och lära mig hur man sminkar sig. Det hade kanske blivit ett intressantare konstprojekt också, det där med att växa en meter när man är närmare 30 än 20.

Lady Dahmers bloggskola säger att man skall ha ett bra användarnamn. Tips mottages tacksamt. "Lisa" börjar bli så utslitet redan i verkligheten. Jag kastar tärningen med MondoKarin.


PS. Jag vill inte att Sofia skall bli arg på mig för att jag klagar över hur få läsare jag har, för det gör jag inte alls. Jag tar steg mot att skaffa ett alter ego, faktiskt. DS. 

2 comments:

  1. Om du vill får du låna "Meaty sensations".

    Det som står mellan mig och en heltidskarriär som bloggare är det faktum att storbloggarna i regel framträder med namn och är frikostiga med bilder av sig själva. Jag kan inte förstå hur jag någonsin skulle kunna skriva något roligt ifall jag skulle behöva stå för det i verkligheten.

    ReplyDelete
  2. Köttiga Sensationer är ju alldeles för jag. Jag behöver något som passar Karin. Men bra idé det där med att faktiskt välja bort strålkastarljuset, det skall jag också säga när mina digitala barnbarn frågar.

    ReplyDelete

Jag blir så glad när ni kommenterar. Jag älskar uppmärksamheten och suger upp den som en tvättsvamp.